طرزتهیه میرزا قاسمی

Untitled-33

طرزتهیه میرزا قاسمی
میرزا قاسمی غذای محلی شهر‌های شمال کشور است، هر چند اکنون در بیشتر مناطق کشور این غذا مصرف می‌شود.میرزا قاسمی به علت داشتن پتاسیم برای مبتلایان به فشار خون بالا بسیار مفید است.میرزا قاسمی حاوی فیبر، پروتئین، آهن، کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات و انواع ویتامین‌های A ، D ، C و گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲ و B۶ است.در مطالب قبل به صورت کامل به عمده خواص میرزا قاسمی اشاره کردیم .اینک به طرز تهیه این غذای مبارز با فشارخون می پردازیم.
مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی (پنج تا ۶ نفر)
بادنجان پنج عدد
گوجه‌فرنگی هشت عدد
سیر هفت تا هشت حبه
تخم‌مرغ چهار عدد
روغن زیتون یک استکان
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین و زنجبیل به مقدار لازم
طرز تهیه میرزا قاسمی:
-نخست بادنجان‌ها را کبابی کنید سپس پوست آنها را بکنید و آن‌ها را خوب بکوبید تا به شکل پوره دربیایند.
-داخل ماهیتابه کمی روغن بریزید پس از اینکه روغن داغ شد، گوجه‌فرنگی خرد یا رنده شده را داخل ماهیتابه بریزید سپس سیر خرد و بادنجان‌های کوبیده شده را هم به مواد اضافه کنید تا به خوبی بپزند.
-ادویه‌جات و تخم‌مرغ‌ها را هم به مواد درون ماهیتابه بیفزایید و صبر کنید تا به خوبی بپزند.
– میرزا قاسمی آماده است؛ آن را همراه با نان یا برنج میل کنید.

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم