سالم‌ترین خوردنی‌های زمستانی

Untitled-1

سالم‌ترین خوردنی‌های زمستانی
اگرچه در فصل زمستان خوردنی‌های کمتری نسبت به تابستان وجود دارد اما در این فصل هم مواد غذایی با خواص فوق‌العاده‌ای وجود دارد که در اینجا ۵ مورد از مفیدترین آن‌ها را برایتان آورده‌ایم.
انار
در کشور ما ایران، انار به فراوانی یافت می‌شود و مصرف آن، هم به صورت میوه و هم به صورت آبمیوه کاملاً رایج است. برای حفظ سلامت قلب، انار یک میوه‌ی فوق‌العاده است. آب انار غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است (بیشتر از سایر آب‌میوه‌ها) و مصرف فقط یک فنجان از آن به صورت روزانه می‌تواند از اکسیداسیون کلسترول بد یا همان LDL در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند. LDL اکسید شده باعث ایجاد پلاک و گرفتگی در شریان‌ها می‌شود.
سبزیجات برگ سبز تیره
درست زمانی که خیلی از گیاهان و در واقع سبزیجات رشد خوبی ندارند، سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج، کلم، برگ چغندر و برخی سبزیجات دیگر در سرمای فصل زمستان به‌خوبی رشد می‌کنند. در واقع، سرما می‌تواند تلخی آن‌ها را از بین ببرد.این سبزیجات برگ سبز به‌طور ویژه از نظر ویتامین‌های A، C و K غنی هستند. اسفناج منبع عالی فولات (ویتامین B9) (است که برای زنان در سنین باروری مهم می‌باشد.
مرکبات
مرکبات، از جمله لیموترش، لیموشیرین، پرتقال و گریپ فروت که پرآب‌ترین و تازه‌ترینشان در فصل زمستان یافت می‌شود می‌توانند به صورت یک نوشیدنی دلپذیر مصرف شوند و در روزهای خسته‌کننده‌ی زمستان نشاطی را به همراه داشته باشند.مرکبات سرشار از ویتامین C هستند، به‌طوری که یک پرتقال متوسط بیش از ۱۰۰ درصد نیاز روزانه‌ی یک فرد را تأمین می‌کند.
کدو زمستانی
انواع مختلفی از کدوی زمستانی در طبیعت وجود دارد که در کشور ما بیشتر یک نوع از آن‌که کدوحلوایی نام دارد مصرف می‌شود؛ به‌هرحال همه‌ی انواع آن انتخاب‌های عالی در فصل زمستان هستند.
یک فنجان کدوی زمستانه پخته شده دارای کالری کمی (حدود ۸۰) است، اما از نظر ویتامین A و ویتامین C بسیارغنی است و منبع خوبی از ویتامین‌های B6 و K و همچنین پتاسیم و فولات محسوب می‌شود.
امیدواریم با انتخاب‌های غذایی مناسب و تقویت سیستم ایمنی این فصل را به سلامت سپری کنید.

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم